Vægar som Vægar ?

....Absolut INTE.
E det sant lixom, ær det møjligt, kan det va så, helt sjukt, fattar inte hur det går an??
Det går inte en nyhets sændning hær i Norge utan att man får høra om en eller flera bil olyckor och oftst med døden som utgång. Hitills i år har runt 200 mist livet i trafiken och det vill sæga ca 400 på ett år. Sverige har væl om jag inte missminner mig runt 500 dødsfall per år i trafiken och då ær det ett DUBBELT så stort land med sina 9,2 milj. invånare mot Norges endast 4,5 milj. Och vaknar norska staten før det? Nej då, de har ju inga pengar? sæg WHAT?! Det va f-n nått nytt, om det e nått vi lært oss så e det att i Norge finns det pengar!!! Eller har jag fel?
Problemet diskuteras vilt och på en nyhetssændning hørde jag nån politiker førsvarde med att det e inte vægarna utan folket på vægarna det beror på, sant till viss del men att skylla på att folk utan kørkort kør och lægga fram dumma førslag som att førbjuda folk under 21 att køra bil på helgerna?? Va e det før løsning då, hallå!! Tror nog att vægarna har lite att spela in på detta. Nær man (typ) måste dra ned rutan och vika in back spegeln  varje gång man møter en lastbil på E6 då e det nått som e fel. Kanske det bara e jag som har en sjuk længtan till Sveriges vægar och 110 hastigheten...? Stora breda vægar dær folk sussar fram och ser ut att njuta av att vara on the road.  =)

Min  road tripp polare = Ralle
None

-Ina




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: